Comvex'e ilgi büyüktü...
24-27 Kasım tarihleri arasında Büyükçekmece Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde düzenlenen 3. Comvex Ticari Araçlar,Otobüs ve Yan Sanayi Fuarı'na ilgi büyüktü.Fuara Mercedes-Benz Türk A.Ş,MAN Türkiye A.Ş,BMC,Otokar,Anadolu Isuzu,Ford,Karsan,Scania Türkiye, Iveco Türkiye,Temsa Global A.Ş,Tırsan,Renault,Fiat gibi bir çok büyük firma katıldı.Firmalar fuarda yeni modellerinide beğeniye sundu.Ortak sonuç,fuara ilginin beklenenden büyük olduğuydu.
Mercedes-Benz Türk A.Ş Ticari araç segmentinde tüm modellerini görücüye çıkardı.Sprinter serisi ve yeni Sprinter modelleri,Vito,Viano,Axor,Atego ve Actros serisi,Travego ve Conecto fuarda boy gösterdi.Mercedes-Benz Standı genel olarak en çok ilginin olduğu standlardandı.Özellikle Travego büyük ilgi ve beğeni gördü.
BMC fuarda 47.yılını kutlarken,Procity,Midilux,Profesyonel Serisi,BMC 415 küçük kamyon ve yeni modeli olan Probus LE ile yerini aldı.BMC standında en büyük ilgi Procity ve Probus LE'nin üstündeydi.BMC Satış ve Pazarlama Bölüm Yöneticisi Togan Yazıcıoğlu tüm araçları tanıttı.
Otokar Euro 5 normuna yükselttiği ,Sultan Serisi,Doruk serisi,Kent LF ve ayrıca Treylerleri ile de fuarda boy gösterdi.Özellikle turizmciler yenilenmiş ve geliştirilmiş Doruk 220T'yi ile Sultan Maxi VIP'i,şehiriçi toplu taşımacılar ise Kent 290 LF ile yine yenilenmiş ve geliştirilmiş Doruk 220 LE'ye ilgi gösterdi.COMVEX’te sektör değerlendirmesi yapan Otokar Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgül, “2011 yılı otobüs ve semi-treyler alanında pazarın toparlandığı bir yıl oldu. Rakamlar, kriz öncesine dönmediyse de bu yıl toparlanma başladı. Otobüs pazarı 2010’a kıyasla yüzde 52 büyüdü, ancak 2008’i yakalayamadı. Treyler pazarı ise 2010’a kıyasla yüzde 110 civarında büyüdü, son 10 yılın en yüksek adetlerine ulaştı. Otokar olarak, otobüs pazarında ilk 9 ayda satışlarımızı geçen seneye kıyasla ikiye katladık. Yüzde 52 büyüyen otobüs pazarında biz yüzde 102 büyüyerek önemli bir başarıya imza attık.” Otobüs alanında geleceğe ilişkin beklentilerini aktaran Akgül sözlerine şöyle devam etti: “İç pazarda geleceğe yönelik olarak, Euro 5’e geçişin etkisi ile artan maliyetler yüzünden ilk 6 ayda durgun bir pazar bekliyoruz. Temmuz ayında şehiriçi toplu taşımada engelli yolcu taşımacılığının zorunlu hale gelmesi ve yerli markaların yerel yönetimlerce desteklenmesi pazarı canlandıracaktır.” İç pazarın yanısıra Avrupa’da da iddialı hedefleri olduğunu belirten Akgül, Otokar’ın yeni şirketi hakkında da bilgi verdi: “Otokar Avrupa şirketimizi Fransa’da kurduk. Otokar Avrupa ile hedefimiz, bizim için çok önemli olan otobüs pazarlarında 2016’ya kadar yüzde 5 pazar payı elde etmek ve 10 metre altında en büyük oyuncu olmak.” dedi.
Anadolu Isuzu fuarda yeni bir modelini tanıtacağını daha önceden duyurmuştu.Tanıtılan yeni modelin ismi daha önce üretilmiş olan Turkuaz'ın şehiriçi versiyonunda kullanmış oldukları Citibus oldu.Citibus'e kısa ama etkileyici bir tanıtım hazırlayan Anadolu Isuzu bu aracı Yeni Nesil Otobüs osloganıyla lanse etti.Sınıfındaki araçlardan farklı olduğu gözlemlenen Citibus'un en dikkat çeken kısımları ise aynaları ve dijital tabelası oldu.Anadolu Isuzu'nun sergilediği diğer araçlar ise Turkuaz,NovoLux,NovoCiti,N serisi kamyon ve kamyonetler ile D-MAX serisi oldu.
Man Türkiye A.Ş'nin fuarda tanıttığı modeller yarı alçak taban Lion's City,Fortuna Mega 2,Neoplan Tourliner ve çekici serileri oldu.MAN'ın fuardaki en büyük eksisi Lion's City'i tam alçak taban değilde,yarı alçak taban olarak üretip,İstanbul gibi bir yerde,yani kısa bir dönem içerisinde tam alçak taban otobüse dönecek bir kente lanse etmesiydi.Bu aracın ise gözlemleyenler tarafından eksileri ön kapısı,iç dizaynın genel görünümü ve yarı alçak taban olması olarak belirlendi.
Renault fuarda,Kango serisi,Master serisi ve Trafic modelleriyle yer aldı.Renault'a da ilgi beklenenden iyiydi.Özellikle Kango ve Master en çok ilgiyi alan araçlardandı.
Iveco Daily serisi,Eurocargo serisi ve yeni EcoStralis ile podyuma çıktı.Yeni EcoStralis bir çok kişi tarafından büyük beğeni toplarken,aracın başı nerdeyse bir an olsun boş kalmadı.Iveco Araç yönetim kurulu başkanı Maurizio Manera yaptığı konuşmada Türkiye’de satılan Iveco ürünler ile Avrupa’dakilerin bire bir aynı olduğunun altını çizerek EcoStralis’in de lansmanını Avrupa lansmanından kısa bir süre sonra Türkiye’de gerçekleştirdiklerini ifade etti. Manera ayrıca Trakker grubunda sergilenen mixer üst yapılı aracın ise 9100kg boş ağırlık ile sınıfının en hafifi olduğunu belirtti. Yeni EcoStralis’in de TÜV tarafından sertifikalandırıldığı üzere %7,32 gibi çok önemli oranda daha az yakıt tükettiğini vurguladı.
Karsan fuarda 45.yılını kutlarken,iş ortakları İtalyan markası Breda Menarinibus modelleri ve Hyundai kamyon ve kamyonet modelleri ile J10 serisini sergiledi.Karsan standında J10 Hat aracındaki rekor denemeleri ile büyük ilgi gördü.Rekor denemesinde bulunan herkese hediyeleri dağıtıldı.Breda Menarinibus ise akarkayıt fiyatlarına fahiş zamların yapıldığı bu dönemlerde elektrikli ve doğalgazlı araçlarıyla dikkat çekti.Ama buna rağmen gözlemcilerin genel kanısı özellikle elektrikli modelin Türkiye'de istenilen verimi veremeyeceği yönünde birleşti.
Temsa Global A.Ş,Avenue LF,Prestij,Canter Fuso serisini beğeniye sundu.Şehiriçi ulaşımcıların bu fuara büyük ilgi göstermesi,Temsa'da da en çok ilgi gösterilen araç olarak Avenue'yi öne çıkardı.Bu yıl toplamda 110 Avenue satılacağını tahmin ettiklerini söyleyen yetkililer,şuan bu rakamın 80'i aştığını vurguladı.İstanbul Otobüs A.Ş 2.ihale araçları Avenue'ler yollarda boy göstermeye başladı.
Fiat fuarda yeni modeli Practico ve Fiorino Trekking'i beğeniye sundu.Practico için biz kamyonet değil,ekmek teknesi üretiyoruz diyen Fiat,bu araçlar dışında Doblo serisi ve Ducato serisini de sergiledi.Fiorino Trekkin için konuşma yapan Fiat Marka Direktörü Okan Baş, Yeni Trekking’in Fiorino’nun en üst versiyonu alduğunu belirterek, “Yeni Fiat Fiorino Trekking’in en önemli özelliği ise zorlu ve kaygan zeminlerde çekişi artırırken ön tekerlekleri arasında güç dağılımını gerçekleştiren yenilikçi çekiş kontrol sistemi “Traction Plus” ile donatılması oluşturuyor. Böylece Fiorino Ailesi’nin en çekici tasarımına sahip olan Yeni Trekking versiyonu her türlü zorlu yol ve hava şartlarında güvenli sürüş imkanı sağlıyor” dedi.Hafif ticari araç sınıfında rakipsiz olan Fiat Fiorino’nun zorlu yol koşullarına meydan okuyan “Yeni Trekking” versiyonu, Comvex İstanbul Fuarı ile birlikte 75 HP ve 95 HP 1.3 Multijet olmak üzere iki farklı dizel motor seçeneğiyle 35.750 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye pazarına sunuldu.
Scania Türkiye fuarda Euro 5 normlu ürünlerini beğeniye sundu.2012 model G-serisi çekici ve kamyonlarını Ağustos ayında müşterilerine tanıtmaya başlayan Scania, zengin donanımları ile ön plana çıkıyor. Yurtiçi ve uluslararası taşımacılık faaliyetleri için üretilen G-serisi, Scania’nın yüzyılı aşkın tecrübesi ile müşteri ihtiyaçları gözönünde bulundurularak sektöre sunulmuş bir ürün olarak dikkat çekti.Ayrıca fuar için özel üretilen ve sınırlı sayıda üretilerek satışı gerçekleştirilecek olan R 730 Black Amber'da fuarın en çok ilgi gören araçlarından oldu.Büyüğü,küçüğü,ilgili olanı olmayanı herkes aracı inceledi.
Ford'ta fuarda yeni araçlarını sergileyen markalardandı.Yeni nesil Ranger,yeni Midilli,ADR'li ve mikser Cargo modelleriyle gövde gösterisi yaptı.Lansmanı yeni yapılan ve yüzde 17’lik yakıt ekonomisiyle öne çıkan yeni Duratorq motorlu Transit’in yanı sıra aktif yaşam tarzına sahip müşteriler kadar esnaf, çiftçi ve kamu kurumları tarafından da büyük beğeni kazanan Ranger’ın yeni nesli,2010 yılında başlattığı Ford Cargo İnşaat Serisi atağını da sürdüren Ford, COMVEX Fuarı’nda ayrıca üç yeni Cargo modelinden biri olan yeni mikseri 3536M’in yanı sıra ticaret hayatının her alanında görev yapabilen Midilli serisini ve tehlikeli madde taşımacılığı sektörü için geliştirilen 3232C ADR’li Cargo’yu da sergiledi.New York şehrinde taksi olarak kullanılmaya başlanan Türkiye’nin gururu Ford Transit Connect Taksi’nin de sergilendiği Ford standında ayrıca Ford’un küresel ürün programında yer alan ve Amerika ve Avrupaya ihracat edilen elektrikli Transit Connect BEV de yer aldı.
Fuarın açılışında bir konuşma yapan Ford Otosan Genel Müdürü Nuri Otay, Ford Otosan’ın yarım asırlık deneyimiyle Türkiye ticari araç pazarının en uzun geçmişe sahip oyuncusu olduğunu vurgularken, “Ford Ticari araçlar Türkiye’de güvenin sembolüdür” dedi. Geniş ürün gamıyla toplam pazarda 10’uncu kez liderliğe koştuklarını da belirten Otay, açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Türkiye otomotiv pazarı 2011 yılının ilk 10 ayında geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 25 büyüdü ve 700 bin araç satışı yapıldı. Ekim ayında da pazar beklenen rakamların üzerine çıktı. Eylül ayına kıyasla yüzde 12 büyüyen pazar, Ekim ayını 71 bin adetlik satış ile kapadı. Ford Otosan olarak biz; Ekim ayında 11 bin 54, ilk 10 ayda ise 107 bin 914 adet satış rakamı ile pazarda liderliğimizi yine koruduk. Tüm ticari araç segmentlerinde yüzde 20 ve üzerinde seyreden satış performansımızı yılın son iki ayında da sürdürerek seneyi üst üste 10’uncu kez lider olarak kapatmayı hedefliyoruz." dedi.
_________________ Fotoğraflarımızda saydam imza kullanmamızın sebebi,büyük emek ve zahmet ile çekip sizlerle paylaştığımız fotoğrafları çalan emek hırsızlarını engellemektir.
|